Veilig contact met uw polikliniek met de app BeterDichtbij

Het Maasstad Ziekenhuis gaat steeds digitaler werken. We kunnen zo makkelijker zorg op afstand leveren, zodat u niet altijd naar het ziekenhuis hoeft te komen. Met de app BeterDichtbij hebben we veilig contact met u.

Uw polikliniek kan u uitnodigen om de app BeterDichtbij te gebruiken. Als u de app download op uw mobiele telefoon en registreert, kunt u daarna veilig berichten sturen naar uw polikliniek én ontvangen. Ook kunt u beeldbellen met uw arts of andere zorgverlener*.

 Gebruik BeterDichtbij app

  • Stel bijvoorbeeld een vraag. U krijgt dan binnen 3 werkdagen antwoord
  • Geef informatie door aan uw arts. U kunt ook een foto of bestand meesturen.
  • Ontvang belangrijke informatie van uw polikliniek of folders via de app
  • Uw arts kan met u beeldbellen. U hoeft dan niet naar het ziekenhuis te komen.

Als u zelf geen mobiele telefoon heeft, kan een familielid (zoon of dochter) of een mantelzorger de app gebruiken om berichten te sturen en te ontvangen.

* Er kunnen kosten in rekening worden gebracht bij uw zorgverzekeraar als u via BeterDichtbij een vraag stelt aan uw arts en als u een beeldbelconsult heeft met uw arts of andere zorgverlener.

 

Bent u nog niet uitgenodigd en wilt u wel gebruik maken van BeterDichtbij?

Vraag uw polikliniek of ze u willen uitnodigen voor BeterDichtbij. De polikliniek heeft dan uw emailadres en mobiel telefoonnummer nodig. U kunt ook een e-consult sturen via Mijn Maasstad Ziekenhuis en uw emailadres en mobiel telefoonnummer dan gelijk doorgeven. Of controleer zelf uw gegevens en pas ze aan. In de handleiding leest u hoe dat precies werkt.  

 

Starten met BeterDichtbij - registreren

U kunt starten als uw polikliniek u uitgenodigd heeft voor BeterDichtbij. U ontvangt dan een sms en email. U registreert zich dan één keer voor BeterDichtbij met de code uit het sms bericht.

Bekijk de video hoe u dit doet (let op: de video opent in een nieuw scherm).

Video registreren voor BeterDichtbij

U kunt ook de stappen volgen die hieronder staan.

Wat heeft u nodig? 

  • Een mobiele telefoon.
  • Het e-mailadres en mobiele nummer dat u eerder ook aan uw arts heeft doorgegeven.
  • De activatiecode die u per SMS heeft ontvangen.

Volg de volgende stappen:

  1. Download de BeterDichtbij app:

    Ontdek het op Google Play Download on the app store

  2. Open de BeterDichtbij app, bekijk de Gebruikersvoorwaarden en ga akkoord
  3. Klik op de groene knop ‘Starten’
  4. Beantwoord de vragen om uw veilige registratie compleet te maken. Dit hoeft u maar één keer te doen.
  5. Stel een zelfgekozen pincode in. Onthoud deze goed. U heeft deze pincode nodig als u de volgende keer wilt inloggen bij de app.
  6. Heeft u de vragen beantwoord? Dan ontvangt u een tweede SMS met een bevestigingscode. Vul deze in als hierom wordt gevraagd.
  7. U bent nu veilig geregistreerd en ingelogd. U kunt nu makkelijk en veilig in gesprek met uw polikliniek.

Een tweede uitnodiging van een andere polikliniek

U kunt door meerdere poliklinieken uitgenodigd worden om BeterDichtbij te gebruiken. U krijgt dan nog een keer een email en sms met code. U heeft de app dan al geregistreerd en u ziet de poliklinieknaam al in de app.

Volg de volgende stappen:

  1. Klik op de groene knop ‘activeer’ bij de nieuwe polikliniek
  2. Vul de activatiecode in uit de sms die u heeft ontvangen. Klik daarna op versturen.

Starten met beeldbellen

Uw polikliniek kan u uitnodigen voor beeldbellen als u de BeterDichtbij app gebruikt. Er wordt dan een beeldbelafspraak met u gemaakt.  

Bekijk de video hoe beeldbellen werkt (let op: de video opent in een nieuw scherm).

Wat heeft u nodig?

  • Uw mobiele telefoon met daarop de BeterDichtbij app.
  • Uw telefoon staat aan, en niet op vliegtuigstand of niet storen.
  • Een werkende internetverbinding (wifi of 4G).
  • Een omgeving waarin u rustig kunt bellen.

Hoe werkt beeldbellen?

  1. Uw zorgverlener maakt een beeldbelafspraak met u.
  2. U wordt op het afgesproken moment gebeld.  U neemt op, zoals u dat gewend bent als u gewoon gebeld wordt.   U ziet uw zorgverlener op uw mobiele telefoon en uw zorgverlener ziet u. 
  3. U voert het gesprek.
  4. Na het gesprek kan het zijn dat u een link in de BeterDichtbij app ontvangt naar een paar korte vragen over uw ervaring met beeldbellen.

Heeft u hulp nodig? 

Kom langs bij het digitaal Informatiepunt in de centrale hal van het ziekenhuis.  We zijn maandag t/m donderdag van 10.00 tot 16.00 uur geopend. U kunt ons ook bellen op (010) 291 2900.

Of bezoek de website van BeterDichtbij